Niet iedereen is in staat om creatieve en goed uitziende advertenties te ontwerpen. Misschien is er geen tijd voor of beschik je niet over de juiste design-kennis. In dat geval kunnen responsieve display-advertenties wel eens de oplossing zijn.
Google introduceerde dit advertentietype om adverteerders te helpen om meer advertentieruimte te kunnen vullen. In dit artikel bespreken we vijf redenen om gebruik te maken van responsieve display-advertenties.
Wat zijn responsieve display-advertenties eigenlijk?
Responsieve display-advertenties zijn een variant van standaard display-advertenties. Google stelt ze samen op basis van het materiaal dat je hiervoor aanlevert. Jij hoeft alleen te zorgen voor een korte en een lange kop, een beschrijving, een logo, afbeeldingen/video’s en jouw bedrijfsnaam (Afbeelding 1). Vervolgens test Google de verschillende combinaties van het door jou aangeleverde materiaal. Door middel van machine learning wordt de best presterende combinatie weergegeven.
1. Je hebt geen designer nodig
Het ontwerpen van een display-advertentie kan een hele opgave zijn. Met name als je zelf geen design ervaring hebt. Responsieve display-advertenties kunnen dan uitkomst bieden. Het enige wat je hoeft te doen is het materiaal aanleveren.
2. Het kan leiden tot betere prestaties
In sommige gevallen weten presteren de responsieve display-advertenties zelfs beter dan standaard display-advertenties. Dit is natuurlijk niet altijd het geval, maar het geeft wel aan dat ze niet onder hoeven te doen voor standaard advertenties.
3. Je kunt videomateriaal gebruiken
Het is ook mogelijk om videomateriaal te gebruiken in je responsieve display-advertenties. Je kunt tot wel vijf video’s met een maximale lengte van 30 seconden aanleveren.
Mocht je al gebruik maken van YouTube-advertenties, dan kun je deze video’s ook gebruiken in je display-advertenties.
4. Je kunt de kwaliteit van je advertenties inzien
Met behulp van de scorekaart in Google Ads kun je er voor zorgen dat jouw advertentie optimaal presteert. De scorekaart geeft een overzicht van de advertentiekwaliteit en geeft je tips waarmee je de advertentie kunt verbeteren (Afbeelding 2).
5. Maximaliseer het bereik van je advertentie
Google maakt zelf een advertentie van de koppen, beschrijvingen, logo’s en afbeeldingen die jij aanlevert. Deze wordt vervolgens automatisch aangepast aan de beschikbare advertentieruimte (Afbeelding 3). De advertentie kan dus in ieder formaat worden weergegeven. Hiermee maximaliseer je het bereik van je advertentie.
Heb je nog vragen over het gebruiken van responsieve display-advertenties? Of heb je hulp nodig bij het opzetten van een campagne? Neem dan contact op met Modation!