Responsieve display-advertenties: 5 redenen om ze te gebruiken

Niet iedereen is in staat om creatieve en goed uitziende advertenties te ontwerpen. Misschien is er geen tijd voor of beschik je niet over de juiste design-kennis. In dat geval kunnen responsieve display-advertenties wel eens de oplossing zijn. 

Google introduceerde dit advertentietype om adverteerders te helpen om meer advertentieruimte te kunnen vullen. In dit artikel bespreken we vijf redenen om gebruik te maken van responsieve display-advertenties.

Wat zijn responsieve display-advertenties eigenlijk?

Responsieve display-advertenties zijn een variant van standaard display-advertenties. Google stelt ze samen op basis van het materiaal dat je hiervoor aanlevert. Jij hoeft alleen te zorgen voor een korte en een lange kop, een beschrijving, een logo, afbeeldingen/video’s en jouw bedrijfsnaam (Afbeelding 1). Vervolgens test Google de verschillende combinaties van het door jou aangeleverde materiaal. Door middel van machine learning wordt de best presterende combinatie weergegeven.  

Afbeelding 1: Het aanleveren van advertentiemateriaal

1. Je hebt geen designer nodig

Het ontwerpen van een display-advertentie kan een hele opgave zijn. Met name als je zelf geen design ervaring hebt. Responsieve display-advertenties kunnen dan uitkomst bieden. Het enige wat je hoeft te doen is het materiaal aanleveren. 

2. Het kan leiden tot betere prestaties

In sommige gevallen weten presteren de responsieve display-advertenties zelfs beter dan standaard display-advertenties. Dit is natuurlijk niet altijd het geval, maar het geeft wel aan dat ze niet onder hoeven te doen voor standaard advertenties.

3. Je kunt videomateriaal gebruiken

Het is ook mogelijk om videomateriaal te gebruiken in je responsieve display-advertenties. Je kunt tot wel vijf video’s met een maximale lengte van 30 seconden aanleveren. 

Mocht je al gebruik maken van YouTube-advertenties, dan kun je deze video’s ook gebruiken in je display-advertenties.

4. Je kunt de kwaliteit van je advertenties inzien

Met behulp van de scorekaart in Google Ads kun je er voor zorgen dat jouw advertentie optimaal presteert. De scorekaart geeft een overzicht van de advertentiekwaliteit en geeft je tips waarmee je de advertentie kunt verbeteren (Afbeelding 2).

Afbeelding 2: Scorekaart advertentiekwaliteit

5. Maximaliseer het bereik van je advertentie

Google maakt zelf een advertentie van de koppen, beschrijvingen, logo’s en afbeeldingen die jij aanlevert. Deze wordt vervolgens automatisch aangepast aan de beschikbare advertentieruimte (Afbeelding 3). De advertentie kan dus in ieder formaat worden weergegeven. Hiermee maximaliseer je het bereik van je advertentie. 

Afbeelding 3: Advertentie past zich automatisch aan

Heb je nog vragen over het gebruiken van responsieve display-advertenties? Of heb je hulp nodig bij het opzetten van een campagne? Neem dan contact op met Modation!

Bronnen

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp