Verbeterde tracking

Google Tag Manager update

Google-tag nu automatisch geladen via Google Tag Manager

Vanaf 10 april 2025 voert Google een belangrijke update door in Google Tag Manager (GTM): voortaan wordt de Google-tag automatisch geladen in GTM-containers voordat er gebeurtenissen naar Google Ads worden verstuurd. Deze ontwikkeling is bedoeld om de trackingbetrouwbaarheid te verhogen en het dataverzamelingsproces te vereenvoudigen.

Door deze automatische implementatie worden marketeers minder afhankelijk van handmatige instellingen of aangepaste codes. Het resultaat? Consistentere en betrouwbaardere data, die essentieel zijn voor het optimaliseren van advertentiecampagnes.

De verbeterde gegevensverzameling zorgt ervoor dat we meer inzicht krijgen in het gedrag van gebruikers op websites en in apps. Dit stelt ons in staat om slimmere targetingstrategieën te ontwikkelen en de rendabiliteit van campagnes te verhogen.

Bij Modation volgen we deze wijziging uiteraard op de voet. De update wordt automatisch doorgevoerd, maar we monitoren actief of alles correct verloopt en grijpen in waar nodig. Zo blijven onze klanten profiteren van de nieuwste technologie, zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp