Vanaf 4 maart gaat Google shoppingadvertenties weergeven op Gmail. Zowel shopping-productadvertenties als shopping-showcaseadvertenties komen nu in aanmerking om weergegeven te worden in Gmail. Op afbeelding 1 is een voorbeeld te zien van hoe de shoppingadvertenties op Gmail er uit zouden kunnen zien. Hoe dit eruit gaat zien, is vooralsnog onbekend.
Hoe werkt het?
De shoppingadvertenties worden weergegeven via het displaynetwerk van Google. Je kunt de Gmail plaatsing inschakelen door naar targeting te gaan bij de instellingen van je shoppingcampagne en de optie ‘include YouTube, Gmail, and Discover’ aan te vinken, zoals te zien is in afbeelding 2.
Het is niet mogelijk om de prestaties van je shoppingadvertenties op Gmail apart te bekijken. Alle meetgegevens zullen samen vallen onder het displaynetwerk in Google.
Waarom is dit belangrijk?
Gmail is een veelgebruikt medium wanneer het gaat om online shopping. Daarnaast heeft Gmail meer dan een miljard gebruikers. Met de mogelijkheid om shoppingadvertenties te tonen in Gmail zal het bereik van je campagnes worden vergroot.
Heb jij vragen over het tonen van shopping advertenties in Gmail of hulp nodig bij het implementeren van deze nieuwe advertenties? Neem contact op met Modation!