Responsieve display-advertenties in een nieuwe moderne lay-out

Responsieve displayadvertentie Google Ads

Wil je een mooie advertentie maken in Google Ads maar ben je geen expert in design? Voor responsieve display-advertenties hoef je alleen maar een aantal afbeeldingen en teksten aan te leveren en Google doet de rest. En daar stopt het goede nieuws nog niet!

Wat is een responsieve display-advertentie ook alweer?

Responsieve display-advertenties zijn beeldadvertenties die Google zelf samenstelt op basis van de afbeeldingen, video’s en teksten die adverteerders zelf aanleveren. 

Google test vervolgens allerlei verschillende combinaties en geeft met behulp van machine learning de best presterende combinatie weer als advertentie. In ons eerdere artikel over Responsieve Display Ads kun je meer lezen over de voordelen van deze advertenties. Wat is er nieuw? Google heeft nu een optie toegevoegd waarmee het aangeleverde materiaal automatisch verbeterd wordt en het nog makkelijker wordt om een mooie advertentie te maken.

Nieuw format responsieve displayadvertentie
Afbeelding 1. Nieuw format responsieve displayadvertentie

Verbeterd uiterlijk van Responsieve Display Ads

De nieuwe optie, namelijk ‘Itemoptimalisaties gebruiken’ (asset enhancements), verbetert de advertentie door bijvoorbeeld:

  1. Afbeeldingen bij te snijden om de focus te leggen op de belangrijkste delen van de afbeelding.
  2. Een professionele uitstraling te creëren met een ‘ontwerpgerichte’ tekst en een logo overlay op de afbeelding. 
  3. Beschrijvingen af en toe weg te laten.
  4. Logo’s met grote witte achtergronden bij te snijden om in te zoomen op het logo zelf.

Automatisch gegenereerde video's

Naast de nieuwe ‘itemoptimalisaties’ kun je nu ook een automatisch gegenereerde video inzetten. Google maakt een video op basis van de koppen, beschrijvingen en afbeeldingen die adverteerders aanleveren. De videoadvertentie wordt op diverse plaatsingen getoond en kan het bereik van de advertentie vergroten. Bij adverteerders die zelf al videocontent toevoegen wordt deze functie niet gebruikt.

Direct aan de slag?

Je vindt de nieuwe formatopties onder ‘Aanvullende indelingsopties‘ bij het aanmaken van een nieuwe responsieve displayadvertentie of bij het bewerken van een bestaande advertentie. 

Heb je nog vragen over het inzetten van responsieve display-advertenties? Of heb je hulp nodig bij het opzetten van een displaycampagne? Neem dan contact op met Modation!

Bronnen
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp