Google stopt vanaf februari met het weergeven van recensie-extensies in advertenties. Door deze extensies konden organisaties recensies van derden tonen onder advertenties.
Voor velen is deze stap van Google niet verrassend. De recensie-extensie, uitgerold in 2013, was namelijk erg moeilijk te implementeren. De reden hiervoor was dat vele recensie bronnen niet goedgekeurd werden door Google.
Het idee dat organisaties door middel van deze extensies waardevolle quotes in advertenties konden implementeren was prima, in de praktijk viel dit plan dus in duigen.
Onderstaand de update die verscheen op de Google support pagina van de recensie-extensie:
“Vanaf januari 2018 worden er geen recensie-extensies meer weergegeven bij advertenties.In februari 2018 worden alle recensie-extensies en de bijbehorende prestatiegegevens verwijderd. Als u deze gegevens wilt opslaan, kunt u een extensierapport downloaden door op de pagina Advertenties en extensies in AdWords op Extensies te klikken. Als u aanvullende informatie bij uw advertenties wilt blijven weergeven, raden we u aan extensies voor sitelinks, highlights of website-informatie te gebruiken.”