Google breidt rapportage voor winkelbezoeken en lokale conversies uit

winkelbezoeken-lokale-conversies

Google is begonnen met het uitrollen van rapportages voor winkelbezoeken van individuele winkellocaties in Google Ads. De rapporten zijn eind juli beschikbaar voor adverteerders die gebruik maken van locatie-extensies.

Adverteerders kunnen onder andere persoonlijke bezoeken aan hun fysieke winkels inzien.

Andere soorten offline conversies die worden uitgerold zijn:

    • Telefoontjes: klikken op telefoon buttons
    • Routes: klikken op routebeschrijving buttons
    • Websitebezoeken: klikken op de websitelinks geassocieerd met op locatie gebaseerde advertenties
    • Bestellingen: klikken op bestel buttons
    • Menu acties: klikken op menu links
  • Andere acties: klikken op andere acties die getracked worden, zoals het delen van een locatie, opslaan etc.

Waar kun je deze data inzien?


De conversies kunnen worden ingezien door naar de gewenste campagne te gaan, naar locaties in de linker navigatiekolom te gaan en te klikken op “Geografisch rapport” > “Rapport per winkel”.

Voorheen waren conversies voor winkelbezoeken alleen beschikbaar voor grote bedrijven met meerdere winkellocaties en duizenden klikken in hun advertentieaccount. Het enige wat nu nog nodig is, is een Google My Business account dat gelinkt is aan Google Ads en actieve locatie-extensies.

De uitbreiding van offline conversies is een belangrijk onderdeel bij het verband tussen online onderzoek en offline koopgedrag. Om een compleet beeld te krijgen van de online-naar-offline activiteit, kunnen marketeers ook de insights in Google Mijn Bedrijf raadplegen.

Bron

Update 7 april 2019: Rapporten voor winkelbezoeken in Google Analytics nu ook beschikbaar

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp