Dit is hoe je de derde kop van Google Ads gebruikt

Google-Ads-derde-kop


Vanaf eind augustus kunnen tekstadvertenties in Google Ads drie koppen en twee beschrijvingen bevatten. Daarnaast heeft Google het maximale aantal tekens van de beschrijving uitgebreid van 80 naar 90 tekens.

Google is nog onduidelijk over de weergave van de derde kop en de tweede beschrijving: de derde kop en de tweede beschrijving worden ‘mogelijk niet altijd weergeven’.

Hoe gebruik je de extra tekens?

Voeg om te beginnen een derde kop én een tweede beschrijving toe aan alle bestaande tekstadvertenties. Als je de eerste twee koppen gebruikt voor de merknaam en de officiële site, kun je bijvoorbeeld speciale acties of de verzendinformatie toevoegen in de derde kop.

Responsieve zoekadvertenties

In dezelfde aankondiging heeft Google onthuld dat de responsieve zoekadvertenties vanaf september beschikbaar worden voor meer adverteerders. De responsieve zoekadvertenties zijn geïntroduceerd in mei, meer hierover kun je lezen in ons eerdere blogbericht. Naast de verwachting dat de responsieve zoekadvertenties zullen zorgen voor een toename in klikken, laat Google nu ook weten meer zoekopdrachten te matchen om nieuwe klanten te bereiken.

 

Bron 1
Bron 2

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp