Waarom Galerijadvertenties?
Waarom zou je als adverteerder Galerijavdertenties willen gebruiken? Omdat je met Galerijadvertenties je merk of bedrijf onder de aandacht kan brengen bij je doelgroep door middel van visuele content. Deze afbeeldingen zijn direct zichtbaar op de pagina met zoekresultaten. Op die manier krijgen jouw potentiële klanten meer informatie over de door jou aangeboden producten of services te zien, nog voordat zij doorklikken en jouw website bezoeken.
Hoe ziet zo’n Galerijadvertentie eruit?
De Galerijadvertenties verschijnen altijd bovenaan de zoekresultaten. Je kunt deze advertentie vullen met maximaal 8 verschillende afbeeldingen. Per afbeelding kun je een unieke tekst toevoegen. Daarnaast kun je ook een call-to-action toevoegen aan het eind van de galerij.
Hoe effectief zijn de Galerijadvertenties?
Google heeft eerder al de effectiviteit van Galerijadvertenties onderzocht. Uit dit onderzoek blijkt dat advertentiegroepen met een Galerijadvertentie gemiddeld 25% meer interacties krijgen. Dit betekent dat gebruikers 25% vaker op deze avdertentie klikken of swipen dan dat ze klikken op overige advertenties.
Hoe maak ik een Galerijadvertentie?
Wanneer jouw account in aanmerking komt voor Galerijadvertenties, kun je in een bestaande advertentiegroep al een Galerijadvertentie maken. Ga dan naar de advertentiegroep van de Zoekcampagne waar jij een galerijadvertentie voor wil maken. Klik op het tabblad Advertenties en extensies en klik op het blauwe plus-icoontje (Afbeelding 2).
Vervolgens kun je aan de slag om jouw galerijadvertentie in te vullen. Voeg verschillende afbeeldingen en teksten toe (unieke beschrijving per afbeelding).
Kom jij met jouw Google Ads account nog niet in aanmerking voor Galerijadvertenties? Wacht dan nog even rustig af. Google heeft pas de beta versie beschikbaar gesteld, dus nog niet iedere adverteerder kan hiermee aan de slag. Je kan natuurlijk wel alvast wat mooie afbeeldingen verzamelen en pakkende koppen verzinnen!
Bronnen