5 Google Ads tips voor 2019

Google Ads tips 2019

Inmiddels zitten we alweer aan het einde van 2018 en gaan we een nieuw jaar tegemoet. Hopelijk heb je een succesvol Google Ads jaar gehad en hebben je campagnes veel winst opgeleverd. Om 2019 goed te laten verlopen, volgen hier 5 tips voor een succesvol nieuw Google Ads jaar.

1. Bekijk nieuwe features van Google Ads

In onze blogs bespreken we het regelmatig; Google voegt geregeld nieuwe features toe aan Google Ads. Features die gaan over bijvoorbeeld het uitbreiden van het aantal tekens voor advertenties of nieuwe mogelijkheden om data te analyseren. Het is van belang om op de hoogte te blijven van de nieuwe features die Google toevoegt. De nieuwe features kunnen je helpen om jouw Google Ads campagnes nog verder te optimaliseren.

Een geoptimaliseerde campagne kan dan weer leiden tot meer winst. Hou dus ook in 2019 de updates van Google weer goed in de gaten!

2. Test de nieuwe features

Het is dus van belang om op de hoogte te zijn van de nieuwe features in Google Ads, maar ook om de nieuwe features te testen. Zo kom je erachter of de nieuwe features nuttig zijn voor jouw campagnes. Nieuwe Google Ads features vind je meestal bij de aankondigingen van Google.

Denk goed na voordat je nieuwe features implementeert in je campagnes en wees zorgvuldig in je keuzes. Sommige features voegen namelijk niks toe aan jouw campagnes en dan is het zonde van de geïnvesteerde tijd.

Als je een nieuwe feature wel implementeert, analyseer dan wat voor effect ze hebben op jouw campagnes. Dit doe je bijvoorbeeld door data te vergelijken van voor en na het toevoegen van de feature of door de nieuwe feature naast de huidige/bestaande feature te testen.


3. Test nieuwe platforms

Breid je marketing bereik in 2019 nog verder uit en test nieuwe platforms.
Google, Bing, Facebook en Instagram waren dé advertentieplatforms van 2018.

Breid je campagnes bijvoorbeeld uit naar:

  • LinkedIn: interessant op gebied van business targeting.
  • Pinterest: producten en services door middel van beeld promoten, voornamelijk getarget op vrouwen.
  • SnapChat: voor het bereiken van het jongere publiek (13 tot 35) aan de hand van videoadvertenties, app-installaties en snapchat filters.

4. Budget Review

Naast het testen van nieuwe mogelijkheden is het ook van belang om je bestaande campagne-instellingen te evalueren.

  • Welke campagnes waren succesvol? En welke niet?
  • Is er meer verkeer om te bereiken om de winst van deze goedlopende campagnes verder uit te breiden?
  • Kun je het budget dat nu in andere, minder goed lopende campagnes zit, niet beter investeren in de goedlopende campagnes?
  • Of komt het juist door het beperkte budget dat bepaalde campagnes minder goed lopen?
  • Is er budget beschikbaar vanuit andere kanalen die minder winst opleveren dan Google Ads?
  • Is er binnen de organisatie misschien extra budget beschikbaar om te kunnen investeren in de goedlopende campagnes?

5. Overweeg samenwerking

Maak je gebruik van Google Ads met tegenvallende resultaten? Of heb je juist inmiddels zoveel Google Ads campagnes lopen dat je door de bomen het bos niet meer ziet? Overweeg dan om samen te gaan werken met experts! Zij kunnen je helpen om je Google Ads campagnes weer rendabel te maken. Of de experts nemen de verantwoordelijkheid van (een deel van) je campagnes over, waardoor jij meer tijd hebt voor andere werkzaamheden.

Kortom, in 2019 kan je ook weer genoeg doen om jouw Google Ads campagnes nog verder te verbeteren!


Bron:

10 Paid Search & PPC Best Practices for 2019

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp