Meer conversies uit je website behalen?
Conversie Optimalisatie
Conversie optimalisatie (CRO) is een belangrijk onderdeel van iedere online marketing strategie. Met conversie optimalisatie kun je namelijk het maximale uit je websitebezoekers halen.
Haal je bijvoorbeeld met online marketing campagnes veel verkeer naar je website, maar weinig leads? En verlaten websitebezoekers hun winkelwagen zonder iets aan te kopen? Dan zijn je online marketing campagnes een succes, maar converteren je bezoekers te weinig.
Wij sparren graag over je conversie doelstellingen!
Verhoog je online rendement met Conversie Optimalisatie!
Modation - Full Service Online Marketing Bureau Nijmegen
- Je website een nieuwe impuls geven?
- Meer omzetwaarde behalen uit je websitebezoekers?
- Je websitebezoekers omzetten naar Leads?
- Het aantal conversies op je website vergroten én tijd over houden?
Wat is Conversie Optimalisatie (CRO)?
Conversie Optimalisatie is ook bekend als CRO (Conversion Rate Optimization). Met conversieoptimalisatie verhoog je structureel de effectiviteit en het rendement (gemeten via conversies: leads en/of omzet) van de website. We realiseren conversie-optimalisatie via overtuigingsstrategieën en optimalisatie van de gebruikerservaring. In de toekomst blijf je altijd profijt hebben van uitgevoerde verbeteringen omdat het rendement per bezoeker structureel stijgt. Je haalt hierdoor meer uit online marketing campagnes.
Bij Conversie-Optimalisatie weten wij precies waar bezoekers vastlopen. Met behulp van tools als Google Analytics, Microsoft Clarity en Hotjar weten wij precies waar bezoekers vastlopen. Zo kunnen we doelgericht aansturen op een optimale gebruikerservaring.
Doelstellingen van Conversieoptimalisatie
Meer Leads
Meer Conversies
Meer Omzet
Meer Rendement
Stappenplan voor Conversie Optimalisatie
CRO – doelstelling bepalen
Waar wil je met je organisatie naar toe en welke doelen wil je online marketing doelen wil je behalen? Samen stellen we heldere KPI’s op. Zo creëer je een heldere eindstreep die we willen behalen in de online marketing strategie. Hierin maken we concreet welke conversies we willen halen, voor welke conversiewaarde en hoeveel conversies het doel zijn.
Strategische Conversie Analyse
Welke conversiedoelen worden behaald en welke niet? Haal je voldoende rendement uit je online marketing campagnes? Wordt de conversiedoelstelling behaald? Leveren mijn websitebezoekers voldoende op of kunnen we er meer uithalen?
Deze vragen gaan we onderzoeken op basis van een strategische analyse. Met behulp van tools als Google Analytics, Microsoft Clarity en Hotjar weten wij precies waar bezoekers vastlopen. Zo kunnen we doelgericht aansturen op een optimale gebruikerservaring.
Conversie Optimalisatie (CRO)
Op basis van de strategische analyse, gaan we aan de slag met de knelpunten die websitebezoekers ervaren. We analyseren verbeterpunten op je website op basis van onze ervaring en het bezoekersgedrag volgens Google Analytics, Microsoft Clarity en Hotjar. We inventariseren drempels in de gebruikerservaring en mogelijkheden voor extra conversie.
Conversie-optimalisatie betekent concrete adviezen over de teksten, de lay-out en processen binnen jouw website.
Testen en evalueren
Tenslotte gaan we aan de slag met het doorvoeren van conversie-optimalisatie. Deze conversietips gaan we concreet doorvoeren in de website.
Daarbij gebruiken we diverse tools om A/B testen uit te voeren op jouw website. Hierbij worden zo mogelijk AB en multivariate testen ingezet. Daarbij onderzoeken we of de prestaties van twee of meerdere varianten van een pagina significant afwijken. De variant die het best presteert wordt vervolgens definitief geïmplementeerd.
Nieuwe Conversie Doelstellingen bepalen
Op naar de volgende conversie doelstelling. Conversie optimalisatie is namelijk een continu doorlopend proces. Het is eigenlijk nooit ‘af’. Dit komt doordat de technische mogelijkheden veranderen, concurrenten ook verbeteringen doorvoeren én het conversiegedrag van potentiële klanten veranderd.
Tijdens een strategische sessie bespreken we de voortgang en ontwikkelingen. Hierin bepalen we gezamenlijk waar nieuwe mogelijkheden en kansen liggen op je website. Zo blijft jouw website of webshop altijd up-to-date.
Hulp nodig bij Conversie Optimalisatie?
We denken graag met je mee over een passende online marketing strategie!
Neem contact op
Ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Wij sparren graag met jou op basis van je ambities en huidige Analytics gegevens. Vul het formulier in en we nemen binnen een paar uur contact met je op!
- Cargadoorweg 25 in Nijmegen
- info@modation.nl
- 024-8441788
- KvK: 09116362
- BTW/VAT: NL812941305B01