Modation introduceert haar nieuwe huisstijl en website
Met trots presenteren wij de nieuwe look & feel van Modation! Sinds kort heeft Modation een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website. Daarnaast introduceren we de heuse Modationbij. Tijd dus om je even ‘bij’ te praten.
Aanleiding
Bijna een jaar geleden, toen onze vorige website nog niet zo lang live stond, werd nagedacht over hoe de volgende website eruit zou moeten komen zien. Als online marketingbureau dien je immers continu mee te gaan in de snel veranderende wereld van het Internet. Daarnaast bestaat Modation inmiddels ruim 10 jaar en sinds de start is er veel veranderd. Zo is niet alleen het aantal opdrachtgevers en medewerkers gegroeid, maar ook de online diensten zijn uitgebreid. Een complete make-over is nodig om beter weer te geven waar Modation tegenwoordig staat.
Opgefrist logo & huisstijl
Voor het herontwerp van het logo was het van belang dat het nieuwe ontwerp goed zou aansluiten bij het jonge en frisse karakter van Modation. Het moest echter nog wel herkenbaar zijn. Geestdrift Studio is hiermee aan de slag gegaan. Gebaseerd op de oude kleurstelling, groen en blauw, is er gekozen voor twee frissere tinten van beide kleuren.
Het logotype is een zakelijk modern lettertype met een sterk eigen karakter. De afrondingen geven het lettertype een professionele en vriendelijke uitstraling.
Het icoon is ontstaan uit de doelstelling te laten zien dat Modation de klant een hogere omzet biedt door hun diensten, zonder daar letterlijk naar te verwijzen; ze laten hun klanten hogerop komen. Uit gesprekken tijdens het ontwerpproces hebben wij als Modation aangegeven recentelijk een bedrijfsuitje ballonvaren te hebben gehad. Met dat idee in het achterhoofd is het icoon ontstaan.
Met een ballon kom je immers tot grote hoogte, maar op een rustige beheerste manier; met onze professionele expertise kom je rustig hogerop.
Vervolgens is het icoon naar rechts gekanteld en heeft het de pijl gekregen om de vooruitgang nog beter te benadrukken. De combinatie van de drie elementen (logotype, icoon en pay-off) maakt het logo tot een passend geheel bij onze doelstelling.
Naast het logo heeft Geestdrift Studio ook de gehele verdere huisstijl ontworpen, zodat deze aansluit bij het logo en het gevoel dat we willen creëren.
Vernieuwde website
Tegelijkertijd met het opgefriste logo wilden we ook de vernieuwde website introduceren met de nieuwe huisstijl. Van belang voor de nieuwe website was dat alle belangrijke informatie op een overzichtelijke manier op de homepage stond met daarnaast diverse sub-pagina’s voor specifiekere informatie.Dutch Portfolio heeft met een kritische blik naar de web-teksten gekeken.
Een belangrijke toevoeging voor de nieuwe website is dat we op een duidelijke en eenvoudige manier wilden benadrukken wat Modation doet en waar het zich in onderscheidt van anderen. Voor dit laatste werd de hulp ingeroepen van Media & More. Uit deze samenwerking zijn een video- en infographic geboren. Daarnaast zag ook de Modationbij het levenslicht en deze speelt de hoofdrol in de videographic. De bij komt ook terug in zowel de infographic als op de website.
De Modationbij
Onze wens was om naast het logo een metafoor te hebben voor onze werkwijze in de vorm van een dier. Dit dier moest herkenbaar zijn en de nieuwe look & feel kracht bijzetten. Na hard en lang nadenken kwamen we uit bij ‘de bij’. Een bij is namelijk altijd op zoek naar de meest kansrijke velden voor honing. Modation werkt net zo en kijkt altijd welke diensten kunnen worden ingezet om het meeste rendement te behalen.
De bij heeft vervolgens een flinke metamorfose ondergaan om een echte Modationbij te worden. Zo zijn de kleuren zwart en geel vervangen door het Modation blauw en groen. We willen een vriendelijke en informele organisatie zijn en daarom heeft de bij een vrolijke en vriendelijke uitstraling gekregen.
Wat vind jij ervan?
Wij zijn helemaal blij met het resultaat van onze nieuwe website en huisstijl. Inmiddels hebben we al diverse positieve reacties mogen ontvangen, maar we zijn altijd op zoek naar verbetering. We zijn dan ook ontzettend benieuwd wat jij ervan vindt! Laat een berichtje achter of stuur je reactie naar info@thijsdewitt.nl.