Campagne optimalisatie

Online Marketing Strategie

Door middel van campagne optimalisatie ontwikkelen wij samen met jouw organisatie de beste online strategie voor het vergroten van je bereik en een hogere conversie! Zo kun je bij ons Google Ads of of Meta Ads uitbesteden en zorgen wij voor optimale campagnes die aansluiten bij jouw doelgroep. 

Koppelen en resultaten meten

We zorgen voor een correcte Google Analytics / Tag Manager implementatie. Hierbij stellen we de juiste doelmeting in, denk bijvoorbeeld aan het meten van ingevulde formulieren of klikken op telefoonnummers en e-mailadressen. Ook stellen we de doelwaarde in waarbij de belangrijkste doelen een hogere waarde krijgen.

Campagne optimalisatie

Via online advertenties kun je je huidige doelgroep gerichter benaderen óf gaan voor een grotere doelgroep en meer bereik.

Advertentie mogelijkheden

Onze Google Ads professionals zetten de voor jouw organisatie meest relevante advertentiemogelijkheden in.

Advertentie-uitingen

We zetten alle mogelijke advertentie-uitingen in om jouw campagne optimaal te laten presteren. 

Biedingen

Door het optimaliseren van de biedingen en het aanpassen van onze biedstrategieën halen we het maximale uit jouw advertentiebudget. 

Plannen

We zorgen voor een doorlopende optimalisatie van jouw campagnes en testen nieuwe functionaliteiten uit. 

Full Service Optimalisatie

Doordat we Full Service optimaliseren, werken we op basis van de optimale online strategie ook aan…

Google mijn Bedrijf

Online Marketing Campagnes uitbesteden?

Maak een afspraak met onze ervaren
Online Marketing Specialisten!

Modation Online Marketing

Geen omzet meer missen!

Diensten - Contact - Campagne optimalisatie - onze werkwijze

Bij het bereiken van de doelgroepen is online adverteren van belang:

Onze Google Ads professionals zetten de voor jouw organisatie meest relevante advertentiemogelijkheden in, zoals: 

Advertentie-uitingen

Wij zetten alle mogelijke advertentie uitingen, extensies en platforms in om jouw campagne optimaal te laten presteren. Zo kunnen advertenties worden ingekocht in alle beschikbare advertentieruimtes. Daarbij blijven we doorlopend advertenties A/B testen.

We zetten alle mogelijke advertentie-uitingen in zoals:

  • Responsieve advertenties
  • Dynamische productadvertenties
  • Slimme advertenties
  • Gmail advertentieformats
  • Youtube video-advertenties


Zo kunnen advertenties worden ingekocht in alle beschikbare advertentieruimtes. We sluiten aanstootgevende sites uit zodat je advertentie-uitingen hier niet verschijnen.

In Google Ads zetten we alle mogelijke relevante advertentie-extensies in:

  • Sitelinks
  • Highlights
  • Website-informatie
  • Oproep, bericht en locatie-extensies
  • Prijs-, app, promotie- en geautomatiseerde extensies zoals verkopersbeoordeling

Hoe meer extensies getoond worden, hoe groter de zichtbaarheid van de advertentie. Deze zichtbaarheid is bevorderlijk voor het doorklikpercentage. Daarnaast testen we, met meerdere extensies, welke het beste presteren. Waar mogelijk worden de extensies op advertentiegroepniveau ingezet, gespecificeerd op het thema van de groep om meer relevantie te creëren.

We verbeteren de Google Ads Kwaliteitsscore door:

  • De kwaliteit van advertenties, zoekwoorden en teksten op de bestemmingspagina’s te verbeteren
  • Exacte zoektermen terug te laten komen in advertentieteksten


Een hogere kwaliteitsscore leidt uiteindelijk tot betere posities in de zoekresultaten en lagere kosten per klik.

Dit doen we onder andere door:

  • Recente aanbiedingen en voordelen te verwerken in advertenties voor jouw doelgroepen
  • Het gebruik maken van verliesaversie in teksten. Mensen proberen verliezen zo veel mogelijk te vermijden. Teksten als: “Meld je aan voor de nieuwsbrief en mis niets van onze exclusieve kortingen” werken conversieverhogend
  • Het inzetten van specifieke teksten in Google Ads op basis van onder andere gebruikerslocatie, apparaat, retargetingdoelgroepen, geslacht en leeftijd. Daarnaast we tellen we af bij acties, bijvoorbeeld ‘’nog 3 dagen sale’’.

Met behulp van doorlopend A/B testen worden de advertenties per advertentiegroep geoptimaliseerd. Op basis hiervan verhogen we het rendement van jouw campagnes.

We controleren continu of jouw belangrijkste advertenties geen error melding geven. 

Doorlopend voegen we in Google Ads nieuwe zoektermen en nieuwe advertentiegroepen toe op basis van onder andere:

  • Dynamische zoekcampagnes
  • Daadwerkelijke zoekopdrachten
  • Shopping campagnes
  • Google Search Console
  • Website verkopen


Irrelevante zoektermen sluiten we uit en zoektermen met een lage kwaliteitsscore verwijderen we of plaatsen we in een nieuwe advertentiegroep om de kwaliteitsscore te verbeteren. De nieuwe zoektermen met relatief veel verkeer krijgen uiteindelijk een eigen advertentiegroep met specifieke advertentieteksten. Zo blijven wij jouw campagne voortdurend verbeteren.
Hoe specifieker de opbouw van je campagne, hoe hoger de kwaliteitsscore die Google eraan geeft.

Voor jouw campagnes zetten we gerichte bodverhogingen in, zodat je advertenties beter zichtbaar zijn wanneer de voor jouw rekevante doelgroepen een zoekopdracht doen.

We zetten display campagnes (regulier, Gmail en Youtube) in die we targeten op zowel nieuw bereik (via zoekwoorden) en aangepaste intentiedoelgroepen zoals retargeting (website, mailbestand, bezoekers van je YouTube-kanaal, app gebruikers).

Met display retargeting campagnes bereiken we jouw doelgroepen opnieuw (generiek en op basis van bekeken pagina’s) om on top-of-mind te blijven. We optimaliseren de biedingen en uitingen doorlopend.

We stellen een frequentielimiet in om het aantal vertoningen per dag van jouw display advertentie aan dezelfde gebruiker te beperken. Dit scheelt in kosten. 

De taalinstellingen en locatietargeting van alle campagnetypen zijn gericht op jouw doelgroepen.

Biedingen

Door het optimaliseren van de biedingen en het aanpassen van onze biedstrategieën halen we het maximale uit jouw advertentiebudget. De biedingen optimaliseren we op basis van vele factoren, waaronder de locatie, apparaattype, tijd, seizoenstrends en het rendement. Minimaal wekelijks optimaliseren we de biedingen waar nodig.

De biedingen optimaliseren we op basis van vele factoren, waaronder:

  • Positie van de zoektermen
  • Locatie
  • Tijd
  • Apparaattype
  • Seizoenstrends
  • Rendement


Als we optimaliseren voor een gemiddelde Return On Advertising Spend (ROAS) van bijvoorbeeld 500%, dan betekent dit dat elke geïnvesteerde euro gemiddeld vijf euro omzet oplevert.

Met een optimale biedstrategie gaan we voor het hoogste rendement voor jouw organisatie. Minimaal wekelijks optimaliseren we deze waar nodig.

De conversiewaarde baseren we op de relatieve waarde van doelen als:

  • Inschrijvingen
  • Verzonden formulieren
  • Aangeklikte telefoonnummers
  • Aangeklikte e-mailadressen


Het toeschrijvingsmodel voor conversies laten we zo optimaal mogelijk aansluiten bij de customer journey. Daarmee geven we een optimale conversie-attributie aan jouw zoektermen en andere advertentieposities. Dit geldt ook voor conversies via verschillende apparaten. 

We anticiperen met biedingen op jaarlijks terugkerende trends, zoals de feestdagen.

We zetten een optimaal bod in voor meerdere retargeting doelgroepen binnen alle soorten campagnes:

  • Zoekcampagnes
  • Shoppingcampagnes
  • Displaycampagnes
  • Gmail campagnes
  • YouTube campagnes

Beperkt het budget je campagnes? Dan optimaliseren we direct je campagnes. Het dagbudget is soms niet toereikend genoeg waardoor campagnes niet de hele dag vertoond worden. Eventueel verlagen we de kosten per klik, zodat jouw advertenties op wat lagere posities gedurende een groter gedeelte van de dag zichtbaar zijn.

We zetten bij al jouw campagnes een geoptimaliseerd bod in op basis van een combinatie van het apparaattype, de locatie van de gebruiker (waaronder land en radius) en het tijdstip van de dag en de week.
Het optimale bod wordt doorlopend bepaald en zorgt daarmee voor een groter bereik en een hoger rendement van je website.

De velden van je Google Ads shopping product feed optimaliseren we voor bijvoorbeeld een optimale titel en goede beschrijving waarmee we het bereik, het doorklikpercentage en de omzet van jouw shopping campagne verhogen.

We zorgen voor een doorlopende optimalisatie van je campagnes. In de maandelijkse rapportage maken onze Google Ads professionals de resultaten inzichtelijk en delen we ook de resultaten van nieuwe testen die we uitvoeren.

Daarnaast testen we nieuwe functionaliteiten bij verschillende opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we de nieuwe mogelijkheden zo snel mogelijk implementeren tegen zo laag mogelijke kosten (leergeld).

Doordat we Full Service optimaliseren, werken we op basis van de optimale online strategie ook aan: