Stel dat een mobiele gebruiker zijn scherm voornamelijk verticaal gebruikt, maar alle videoadvertenties die hij te zien krijgt, horizontaal worden weergegeven. Dit zou betekenen dat hij speciaal voor een videoadvertentie zijn beeldscherm moet draaien. Die extra handeling zorgt mogelijk voor irritatie en dat staat de mobiele gebruikerservaring in de weg. Daarnaast zal de boodschap van de videoadvertentie niet volledig overkomen.
Om mobiele gebruikers toch een goede mobiele gebruikerservaring te kunnen geven, komt Google met een nieuwe update. Sinds kort kunnen er namelijk óók verticale videoadvertenties worden gebruikt voor de universele app- en TrueView-campagnes op YouTube.
Verticale videoadvertenties passen zich qua formaat aan op de videospeler van het mobiele apparaat waarop de advertentie te zien is. Door gebruik te maken van zowel horizontale als verticale videoadvertenties sluit je als adverteerder goed aan bij de verschillende kijkvoorkeuren van je doelgroep. Je advertentie is beter zichtbaar voor mensen die hun scherm verticaal en/of horizontaal gebruiken, waardoor de boodschap beter overkomt en je dus meer merkbewustzijn creëert.
Waarom is het nu zo belangrijk om gebruik te maken van verticale videoadvertenties naast horizontale videoadvertenties? 70% van alle kijktijd op Youtube wereldwijd gebeurt vanaf mobiele apparaten! Om mobiele gebruikers effectief te betrekken bij jouw campagne, is het belangrijk om je aan te passen aan hun kijkgedrag.
Om te adverteren met verticale video’s upload je een verticale video op YouTube en voeg je deze toe in de videoadvertentie op Google Ads.
Verticale videoadvertenties nu beschikbaar voor TrueView- en universele app-campagnes op YouTube