Eerder kon je als adverteerder de rapporten in Google Ads over telefoongesprekken alleen bekijken per oproepextensie of alleen bellen-advertentie.
Het was dus onmogelijk om alle data over telefoongesprekken in één oogopslag te kunnen zien in een overzicht. Door het ontbreken van zo’n overzicht, kon het gebeuren dat je als adverteerder belgegevens over het hoofd zag.
Google heeft daar gelukkig onlangs verandering in gebracht. Het is nu mogelijk om aan de hand van een ’toggle’ alle telefoonstatistieken in te zien op accountniveau. De ‘toggle’ zorgt ervoor dat alle data van de oproepextensies en alleen bellen-advertenties kunnen worden samengevoegd in één gezamenlijk oproeprapport. Het oproeprapport geeft een overzicht van alle data over inkomende telefoongesprekken via Google Ads.
Een oproeprapportage op accountniveau is vooral handig voor adverteerders die binnen hun campagnes gebruik maken van verschillende telefoonnummers. Door de nieuwe ‘toggle’ kunnen alle statistieken van verschillende telefoonnummers worden verzameld in één overzicht. Het risico om gegevens over het hoofd te zien wordt door zo’n overzicht kleiner.
Voor adverteerders die alsnog rapportages willen per oproepextensie en alleen bellen-advertentie, dit is nog steeds mogelijk! De ‘toggle’ werkt namelijk als een soort schakelaar. Als adverteerder kun je kiezen voor een oproeprapportage op accountniveau, én is dus ook nog steeds per oproepextensie en alleen bellen-advertentie beschikbaar. Let er op dat de ‘toggle’ werkt als een schakelaar; je kan dus maar voor één optie tegelijk kiezen.
De oproeprapportage op accountniveau zal in de komende weken beschikbaar worden op Google Ads.
Google Ads Lets Users Enable Call Reporting at the Account Level
Use new account-level call reporting to ensure you’re fully measuring call performance