Vanaf september is het niet meer mogelijk om adsenseformobileapps.com of andere opties te gebruiken om apps uit te sluiten als plaatsing voor displayadvertenties.
Google gaat de targeting en uitsluiting voor het Display Netwerk op mobiel versimpelen om het makkelijker te maken om het groeiende aantal mobiele gebruikers te bereiken. Als gevolg hiervan kun je een significante toename zien in de plaatsingen in apps en wellicht ook in mobiel websiteverkeer.
Veel adverteerders zagen eerder geen positieve resultaten van advertenties op mobiele apps en hebben daarom apps als plaatsing geblokkeerd. De primaire manier om mobiele apps uit te sluiten is door het domein googleadsenseformobileapps.com uit te sluiten. Die truc zal niet langer werken. Ook de ‘G-mob mobile app non-interstitial’ inhoudsuitsluiting zal niet meer beschikbaar zijn. De enige manier waarop de weergave op app volledig uitgesloten kan worden is door een bodaanpassing van -100% te doen voor mobiel via campagne-instellingen > apparaten.
Targeting verfijnen
Met deze verandering ben je dus all in of all out op mobiel. Adverteerders kunnen binnenkort wel de uitgesloten app targeting verfijnen met behulp van onderwerpen, inhoudsuitsluitingen, app categorieën en individuele plaatsingen. Zo kun je bijvoorbeeld het onderwerp games uitsluiten om te voorkomen dat advertenties in game apps worden vertoond.