Facebook biedt nu een eenvoudige oplossing voor het A/B testen van advertenties.
Facebook A/B testen
Adverteerders kunnen sinds een aantal maanden Facebook advertentie-indelingen, creatieve elementen, call to actions en andere elementen A/B testen.
Tegenwoordig is het A/B testen voor adverteerders makkelijker en toegankelijker geworden, zowel het opzetten van een A/B test als de gegevens ervan analyseren. A/B testen kunnen nu in het ‘Quick Creations Flow’ venster gemaakt worden. Voorheen was het maken van A/B testen alleen mogelijk in het “Ads Manager’s Guided Creation workflow” venster.
Facebook heeft ook een optie toegevoegd om advertenties te A/B testen die betrekking hebben op statistieken als Betrokkenheid bij bericht, Pagina-vind-ik-leuks en Reacties op evenementen.
Facebook identificeert met het A/B testen de beste versie van de advertenties. De beste versie wordt getest op basis van de laagste kosten per resultaat. Het resultaat wordt gebaseerd op een vooraf gesteld doel.
Adverteerders die meerdere A/B varianten willen testen van een advertentie kunnen nu de optie ‘Dupliceer bestaande’ gebruiken. De eerder gebruikte instellingen van een variant worden behouden waardoor het niet meer nodig is om vanaf het begin te beginnen. Adverteerders kunnen op die manier voorgaande A/B testen gebruiken als templates.
Tot slot heeft Facebook een nieuw dashboard ontwikkeld. Adverteerders kunnen hier rapporten van standaard kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s zoals CPM, CPC, CTR en meer) voor elke A/B test bekijken.