Google Ad Grants beleidswijzigingen

 

Google is veranderingen aan het doorvoeren in Ad Grants; het AdWords programma dat non-profit organisaties steunt met gratis advertentiebudget tot een bedrag van $10,000 per maand. Meer dan 35.000 non-profit organisaties maken gebruik van Google Grants.
De bodlimiet van $2 kan worden verhoogd als organisaties de ‘Conversies maximaliseren’ biedstrategie gebruiken.

De grootste update is een nieuwe vereiste: accounts moeten minimaal een klikfrequentie (CTR) van 5% hebben op accountniveau. Accounts die de vereiste van minimaal 5% CTR twee maanden achter elkaar niet halen worden gedeactiveerd.
De accounts die het gevaar lopen gedeactiveerd te worden krijgen in AdWords eerst waarschuwingen te zien. Daarnaast zal Google in AdWords educationele middelen bieden om de CTR te verbeteren.

Google Grants
Google Grants

Google laat weten dat de gemiddelde CTR van het huidige Google Grants programma lager is dan 5%. Daarom gaat Google verschillende updates doorvoeren om een CTR van 5% te bewerkstelligen. Onderstaand een lijst van deze updates:

  1. Non-profit organisaties kunnen geen branded zoekwoorden kopen.
  2. Zoekwoorden moeten een kwaliteitsscore van 3 of hoger hebben.
  3. Campagnes moeten minimaal 2 advertenties in 2 advertentiegroepen hebben.
  4. Accounts moeten minstens 2 sitelink-extensies actief hebben.
  5. Accounts moeten targeten op geografische locatie.
  6. De meeste zoekwoorden bestaande uit 1 zoekterm worden verboden, het idee hierachter is dat non-profit organisaties hierdoor doelgerichte zoekwoorden moeten verzinnen.

De nieuwe eisen gaan in vanaf 1 januari 2018. Google laat echter ook weten dat organisaties wat tijd krijgen om de updates door te voeren.
Accounts die gedeactiveerd zijn kunnen daarnaast altijd met Google contact opnemen om het account te herstellen als ze de wijzigingen alsnog hebben doorgevoerd.

Bron: Searchengineland

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp