AdWords adverteerders kunnen nu telefoonnummers en adressen gebruiken voor Google Klantenmatch (Customer match)

 

Google heeft extra mogelijkheden toegevoegd waarmee ‘known’ customers (klanten waarvan je informatie/gegevens hebt) kunnen worden bereikt. Sinds deze maand kunnen adverteerders telefoonnummers en huisadressen uploaden in Google Klantenmatch: een onderdeel van Google AdWords. In AdWords kunnen deze gegevens dan gebruikt worden voor remarketing.

Klantenmatch, beschikbaar sinds 2015, stelt marketeers in staat lijsten met klantgegevens te uploaden in Google AdWords. Hierdoor kun je search- en display advertenties weergeven aan deze klanten. Naast het uploaden van e-maillijsten is het nu dus mogelijk om telefoonnummers en adressen te implementeren.

In afbeelding 1 is te zien hoe Klantenmatch werkt:

Klantenmatch
Afbeelding 1

Adverteerders kunnen Klantenmatch gebruiken om bestaande ‘bekende’ klanten te targeten in alle Google platformen. Denk aan Google Search, Shopping, Display Netwerk, YouTube en Gmail.

Telefoon- en mailinglijsten kunnen worden geupload via de AdWords API of in de nieuwe AdWords interface. Adverteerders die geen mailinglijsten hebben maar wel adressen en telefoonnummers krijgen zo toch de mogelijkheid om klanten te retargeten.

In afbeelding 2 is te zien hoe je een klantlijst kan toevoegen in de nieuwe AdWords interface:

Klantenmatchlijst
Afbeelding 2

Bron: https://searchengineland.com/google-adwords-customer-match-phone-numbers-mailing-addresses-launch-288150

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp