Inleiding
Consumenten zijn nieuwsgieriger, veeleisender en ongeduldiger dan ooit. Mede daardoor is AdWords aangepast om de mobile-first consumenten sneller en makkelijker te bereiken. In deze blog zullen de nieuwste beschikbare functies aan bod komen. De promotie-extensies, advertentievarianten, aangepaste intentiedoelgroepen en nieuwe mogelijkheden kunnen je onder andere helpen met het promoten van aanbiedingen en het laten groeien van je bedrijf. Lees dit artikel om erachter te komen hoe sommige adverteerders een groei in conversiepercentage en ROI hebben bewerkstelligd door middel van deze innovaties.
Highlight je aanbiedingen met promotie-extensies
Consumenten zijn altijd op zoek naar aanbiedingen en acties. Sterker nog, 7 van de 10 internetgebruikers zoekt online naar aanbiedingen voordat ze een fysieke winkel bezoeken. Om deze consumenten te kunnen overtuigen heeft Google promotie-extensies toegevoegd. Promotie-extensies maken het makkelijk om je advertenties up to date te houden met je aanbiedingen. Daarnaast maken ze je advertenties unieker en krijgen ze een duidelijke call to action.
Beeld je in dat je een schoenenwinkel bezit; met de promotie-extensie kun je consumenten direct duidelijk maken dat ze 30% korting krijgen. Daarnaast zijn in AdWords standaard twaalf promotie gelegenheden toegevoegd, denk aan Black Friday of Back-to-school.
Bedrijven als Torrid en Shoe Carnival zijn al overtuigd. Torrid kreeg namelijk een stijging van 30% in conversiepercentage door de promotie-extensie, Shoe Carnival zag haar ROAS met 20% stijgen.
Test nieuwe advertentie uitingen met advertentievarianten (Ad Variations)
Soms kunnen de kleinste veranderingen in tekstadvertenties de prestaties heel erg veranderen. Daarom heeft Google de Ad Variations-functie toegevoegd aan AdWords. Met deze functie is het erg makkelijk om veranderingen te testen bij meerdere advertenties tegelijk. Zo kun je bijvoorbeeld testen hoe “Fijne Feestdagen” presteert in tekstadvertenties. Met Ad Variations kun je bij duizenden advertenties tegelijk deze uiting invoegen. Dit kan binnen enkele klikken; sommige adverteerders hebben al meer dan 1 miljoen advertenties aangepast binnen 2 minuten.
De testresultaten krijg je direct van AdWords op het moment dat ze betrouwbaar genoeg zijn. Wanneer de uiting goed heeft gepresteerd kan je er daarna voor kiezen om meteen al je advertenties aan te passen.
Bereik de juiste shoppers met Aangepaste intentiedoelgroepen (Custom Intent Audiences)
Op dit moment zijn er consumenten online die op zoek zijn naar producten die jij aanbiedt. Om adverteerders te helpen deze I-want-to-buy shoppers te bereiken heeft Google Custom Intent Audiences uitgerold. Deze functie voor het Google Display Netwerk maakt het makkelijker om consumenten te bereiken die naar de specifieke producten zoeken die jij aanbiedt. Dit doet Google op basis van data verkregen uit je campagne, website en YouTube-kanaal. Stel dat je een reisbureau hebt. Google kan dan automatisch consumenten die shoppen op “all-inclusive ski resorts” of “vluchten naar Amerika” in een doelgroep zetten. Daarna geeft Google geschatte prestatiedata over iedere doelgroep, zo weet je precies hoe je jouw campagne moet instellen.
Vind nieuwe mogelijkheden zodat je bedrijf kan gaan groeien
De nieuwe mogelijkheden pagina van AdWords biedt nu meer aanbevelingen, relevante inzichten en succesvolle methodes. Deze aanbevelingen komen de groei van je bedrijf waarschijnlijk zeer ten goede. Manager accounts hebben nu de optie om de mogelijkheden te filteren per categorie. Daarnaast kun je ze binnen enkele klikken direct toepassen.
Bron: https://adwords.googleblog.com/2017/11/new-adwords-innovations.html