Google wil kleine en middelgrote bedrijven tegemoet komen tijdens de coronacrisis, door 340 miljoen dollar (omgerekend zo’n 313 miljoen euro) aan advertentietegoed cadeau te doen.
Wie komt er in aanmerking voor deze tegemoetkoming?
Adverteerders die sinds 1 januari 2019 al adverteren via Google en behoren tot het midden- en kleinbedrijf, komen in aanmerking voor het advertentietegoed. In de komende maanden krijgen alle adverteerders die hier recht op hebben een melding in hun Google Ads account. Je hoeft dit dus niet zelf aan te vragen, maar houd wel de meldingen in Google Ads in de gaten.
De advertentietegoeden zijn tot en met 31 december 2020 bruikbaar. Je kunt de tegoeden gebruiken op alle mogelijke advertentiekanalen van Google (onder andere: Zoeken, het Display Netwerk en YouTube).
Wil je weten hoe je het efficiëntst omgaat met dit advertentietegoed? Lees dan onze eerdere blog over online marketing tijdens de coronacrisis.
Heb je verder nog hulp nodig bij het vormgeven van jouw online marketing strategie? Neem dan contact op met Modation!