Vanaf begin december 2019 omvat de optimalisatiescore in Google Ads ook displaycampagnes. Door middel van de optimalisatiescore en de functie aanbevelingen kun je vaststellen wat de beste verbeterpunten zijn om de prestaties van je campagnes te verbeteren.
Wat is de optimalisatiescore?
De optimalisatiescore is ontwikkeld door Google om kansen te identificeren voor de verbetering van je campagnes. Voorheen was de optimalisatiescore alleen beschikbaar voor zoekcampagnes en shoppingcampagnes. Sinds vorige maand kijkt de score ook naar display (zie aanbevelingen in afbeelding 1). De score kan variëren van 0-100%. Een score van 100% betekent dat alle tips en aanbevelingen van Google zijn opgevolgd en dat er volgens Google geen verdere optimalisatie meer nodig is.
Unieke aanbevelingen voor shoppingcampagnes
In augustus 2019 heeft Google ook unieke aanbevelingen toegevoegd voor shoppingcampagnes.
Er kunnen bijvoorbeeld aanbevelingen worden gegeven zoals: ‘Schakel over naar een slimme shoppingcampagne’ of ‘voeg verkopersbeoordelingen toe’. Dit is te zien in afbeelding 2.
Zorg dat je optimalisatiescore op 100% uitkomt!
Uit interne gegevens van Google blijkt dat campagnes met een hoge optimalisatiescore meer conversies genereren. Vanwege de mogelijkheid om nu ook displaycampagnes te monitoren via de optimalisatiescore, wordt de kans op meer conversies dus groter. Ons advies is daarom om regelmatig naar de aanbevelingen te kijken en de relevante aanbevelingen toe te passen.
Heb jij vragen over de optimalisatiescore of wil je weten hoe je deze kunt toepassen? Neem dan contact op met Modation!